Blog

Interjú – Dr. Major Szilvia

Dr. Major Szilvia

oktató, Jogi alapismeretek

Interjú - Dr. Major Szilvia

Divatmenedzsment.com: Kutatásait elsősorban a szerzői jog körében végezte, illetve a szerzői- és a média jog közötti határvonalat vizsgálja. Honnan jött e két terület iránti érdeklődése?

Dr. Major Szilvia: Olyan rég érdekel már e két terület, hogy már nem is emlékszem az indíttatásra. Az biztos, hogy az egyetemen már nagyon foglalkoztatott a közöttük meghúzódó, vékony határvonal.

Több divatiskolában is tanít jogot. Hogy kapcsolódik össze a jog és a divat világa?

Valóban meglepő lehet, hogy e két teljesen egymástól elkülönülő, ellentétes jelzőkkel ellátott és jelentős mértékben eltérő terület kapcsolódhat egymáshoz. De kijelenthetem, hogy több ponton mutat találkozást a két téma. A legegyszerűbb válasz, az az, hogy nyilván a  divat köré, leginkább a (tervező) szerző köré sző biztonsági, másképpen védelmi hálót  a jog. Amikor évekkel ezelőtt először felkértek arra, hogy ezt a tárgyat tanítsam, megvallom őszintén,  jelentős kihívásnak bizonyult, főképp azért, mert olyan Hallgatókat kellett tanítanom, akik a jog területén járatlanok voltak, úgy is mondhatnám, ezen a téren „újszülöttek” voltak, így  az alapvetésekkel kellett kezdenünk a közös munkát. Legnagyobb megmérettetésnek a továbbiakban azt tartottam, hogy a Hallgatók az első és legszárazabb jogi fogalmak alatt se veszítsék el a figyelmüket, türelmüket, kitartásukat az órák során, és a tantárggyal kapcsolatosan.

Tovább

Share

Interjú – Janata Krisztina

Janata Krisztina

kkv marketing tanInterjú - Janata Krisztinaácsadó, a Marketing Commando ügyvezető igazgatója, a referenciamarketing, és a konferenciaszervezés guruja, a MET címzetes docense, képzésünkön divatmarketinget tanít.

Divatmenedzsment.com: Sokat szerepelsz közönség előtt. Hogyan tudod ezekben a helyzetekben használni kommunikációs eszközként az öltözékedet?

Janata Krisztina: Kiemelten. Kezdetben próbáltam ezt megúszni, mert nem voltam ebben magabiztos, de hiba: hatalmas segítség. A Facebook elterjedése óta pedig hatalmas hiba nem komolyan venni: akármilyen ruha van rajtad, abból levon valamit sok-sok ember, akik személyesen még nem is ismernek. Ha már úgyis látszol, akkor lássanak olyannak, amiért dolgozol, hogy legyél. A magyar közönség ebben elég merev is: a tisztelet kifejezéseként értékelik az öltözékedet – simán rád posztolnak, hogy “vehettél volna egy elegánsabb nyakláncot / nyakkendőt”. Sőt, a múlt héten még azt is kiszúrták, hogy a szandálomhoz nem stílusos a harisnya. Ha pedig színpadra állsz, akkor a közönségnek színházat csinálsz – minden kis részlet hozzátesz vagy elvesz az élményből.

Tovább

Share

Interjú – Felkai Eszter

Felkai Eszter

a BigBag PR Ügynökség tulajdonosa, ügyvezető igazgatója, a Fashion event management tárgy oktatója

 

Interjú - Felkai EszterDivatmenedzsment.com: Az egyik legnevesebb hazai divatesemény, a Toni&Guy Fashion Week Budapest alapítója. Hogy indult az együttműködés az angol, hajápolási termékekre szakosodott márkával?

Felkai Eszter: Ügynökségünk első ügyfelei között volt az Unilever Toni&Guy termékcsaládja. Londonban is a fashion week nagy támogatója, s mivel itthon nem volt még ilyen kaliberű event, úgy döntöttünk, mi majd  megcsináljuk.

A csillagok állása is nekünk kedvezett, mert a hazai tervezők is ebben az időszakban kezdtek el komolyabban nemzetközi piacok felé nyitni. Egyszóval, ez egy jó időszak volt. Így összehoztuk a legnívósabb szereplőket egy fedél alá, Toni&Guy pedig névadó szponzorként állt az ügy mellé. Azóta is várakozáson felül teljesít ez a rendezvény.

Tovább

Share

Interjú – Kárpáti Zsuzsanna

Kárpáti Zsuzsanna

Ügyvezető, PALOMA fashion & art

 

Divatmenedzsment.com: Éveken át különféle cégeknél kommunikációs igazgatóként dolgozott, mire megalapította saját projektjét, a Palomát. Meséljen erről az útról!

Interjú - Kárpáti ZsuzsannaKárpáti Zsuzsanna: Öt évig voltam a PEP! popkulturális magazin főszerkesztője, amit pár barátommal közösen alapítottunk. Igazi szerelem-munka volt, zero fizetéssel; mivel saját pénzünkből tartottuk fenn a lapot, örültünk, ha minden költséget időben ki tudtunk fizetni. Kapcsolatépítésre és gyakorlati tapasztalatra viszont tökéletes volt ez az időszak, hiszen ekkor ismerkedtem meg a hazai kreatív szcéna legfontosabb résztvevőivel. 2008 végén kaptam egy visszautasíthatatlan állás-ajánlatot a KREA Kortárs Művészeti Iskolától, ahol kommunikációs igazgatóként az intézmény sajtókapcsolatait kellett ápolnom és a legügyesebb hallgatókat megismertetni a nagyközönséggel. Emellett rengeteg külsős és belső programot szerveztem, divatbemutatót, kiállításokat, gólyabált, szinte havonta voltak rendezvényeink. Rendkívül élvezem a tehetséges fiatalok támogatását, lehetőséghez juttatását, tulajdonképpen ez az út folytatódik a Paloma esetében is, amit saját vállalkozásként tavaly májusban alapítottam. Jelenleg kb. negyven designernek és kézművesnek biztosítok bemutatkozási lehetőséget egy több helyiségből álló közös kreatív térben a belváros egyik csodás belső udvarának félemeleti szintjén.

Tovább

Share

Őszi DLMM nyílt nap a BKF-en

Őszi DLMM nyílt nap a BKF-en

2015. szeptember 3. 17:00–19:00

BKF Rózsa utcai campus – 1077 Budapest, Rózsa u. 4-6. – A épület 103-as terem

(A épület 009-es terem, a földszinten, az udvarról nyílik.)

Gyere el az őszi nyílt napunkra, és ismerd meg a BKF legújabb posztgraduális képzését: a DIVAT- ÉS LUXUSMÁRKA-MENEDZSMENT szakirányú továbbképzési szakot!

Program:

17.00: Baráth Hajnal DLA habil., a BKF Művészeti rektorhelyettese és Borbás Anikó, a BKF Felsőfokú Szakképzési Központ Igazgatójának köszöntő beszéde

17.10: Szilágyi-Csüllög Mónika, a Divat-és luxusmárka menedzsment posztgraduális képzés szakvezetőjének szakismertetője

17:30: Workshopok: a szak tárgyaiból 30 perces mini órák

1. Acsay Judit (Burda magazin főszerkesztője) – Anyag-és áruismeret workshop

Ismered a textíliák alaptípusait? Jelentkezz a workshopra, ahol bepillantást nyerhetsz a textíliából készült termékek megítélésének főbb szempontjaiba!

2. Galamb Eszter – Brandmanagement

Brandmanagement alapjai – divatszektor jellemzői, divatmarketing alappillérei, divat, mint szektor sajátosságai.

3. Nagy Judit – Divatkereskedelem workshop

Mitől jó egy logó?
Mi az a határparitásos ár? Hogyan számoljuk? Mire használjuk?
Mekkora szállítási határidővel kell minimum kalkulálni ázsiai gyártatás esetén?
Jelentkezz a workshopra és teszteld a tudásod egy izgalmas játék formájában!

4. Pálmai Angie (founder, creative director curated by ATELIER) – Mood Marketing Workshop

Mikor jó egy brand vizuális kommunikációja?
Mit és hogyan kommunikálnak a brandek a termékeiken felül?
Hangulatokat, érzéseket, vágyakat?
Néhány ismert divatmárka vizuális kommunikációját próbáljuk megfejteni a mood marketing workshop alkalmával.
Elkalandozunk a világukba, – mi az ami elsőre eszünkbe jut róluk?
Színek, formák, karakterek? Milyenek ők?
Szeretettel várjuk az érdeklődőket egy vizuális kártyajátékra!

5. Szatmári Judit (divattörténész) – Divatipar történet mini workshop

Melyik ismert történelmi személyiség milyen ruhában járhatott, és milyen környezetben élt? Mikor alakult ki, és meddig tart(ott) Párizs irányító szerepe? Mióta létezik az Haute Couture? Milyen divatközpontok vannak a világban és mióta? Ki mennyire mozog otthonosan a divattervezők világában?

18:00: Beszélgetés a szakvezetővel és a szak oktatóival

 

Jelentkezz a workshopok egyikére az info@divatmenedzsment.com címen, és teszteld a tudásod izgalmas játékok formájában!

Események - Facebook event

Share

Interjú – Dr. Szatmári Judit Anna

Dr. Szatmári Judit Anna

Divattörténész, Hazai és nemzetközi divatismeretek oktató

Interjú - Dr. Szatmári Judit

Divatmenedzsment.com: Divattörténetet tanít majd a DLMM képzésen. Miért van szüksége egy menedzsernek arra, hogy ismerje a divat történeti fejlődését?

Szatmári Judit: A divat egy folyamat, mely „mindig volt, és mindig lesz”, így a mai divatvilág is csak ennek részeként érthető és értelmezhető. Az ember törekvése a megjelenése általi önkifejezésre, a társadalomban betöltött pozíció kommunikálására olyan ősi, szinte ösztönös jelenség, mely a legkorábbi időkben is jelen volt, de napjainkat is ugyanígy meghatározza. Ebben a képzésben hallgatókkal a nemzetközi divatipar kiépülésének folyamatát fogjuk végigkövetni, azaz nem a fügefalevéltől, hanem körülbelül a 17. század közepétől foglalkozunk részletesen divattörténettel. Nagyon fontos megérteni, hogy a divat, főleg konkrétan vizsgálva egy-egy adott terület divatközpont-jellegét, vagy éppen periférikus, „követő” helyzetét, tükre az adott állam politikai-gazdasági-társadalmi berendezkedésének, fejlettségének, állapotának. A divatnak tehát van egy művészeti-esztétikai-kulturális, de van egy sokkal racionálisabb vetülete is, ami a gazdasági szakemberek számára kiemelten fontos. Persze a szépségét inkább az előző adja, és mindannyian azt élvezzük igazán, ezért szeretjük annyira.

Tovább

Share

Interjú – Mizda Csilla Mária

Mizda Csilla Mária

Egyetemi oktató – MBA International Marketing & Business Strategy, Gazdasági ismeretek tárgy oktatója, Előadó a “Business School Deusto” MBA képzőben (San Sebastian, Spanyolország).

 

Interjú - Mizda CsillaDivatmenedzsment.com: Kérem meséljen jelenlegi munkájáról!

Mizda Csilla Mária: A „Daniel Hechter” márka hazai képviseletéért vagyok felelős. (A márka tulajdonosa az Otto Aulbach GmbH, Miltenberg/Németország, korábban a DH egyik licenc-tulajdonosa, mára – 1998 óta – a márka tulajdonosa.)

Ez egy francia Lifestyle márka, mely komplett Out-fit öltözködést biztosít mind az Urak, mind pedig a Hölgyek számára, pozicionálását tekintve a közép és a magas kategóriában. A DH márka design és a kreatív műhelye Párizsban született és innen indult világhódító útjára, köszönhetően Daniel Hechter divattervezőnek, aki megalapította saját divatházát, formálva a divatvilág ízlését.  Elsőként a Prêt-à-porter női vonallal indult 1962-ben, majd kibővítette ezt 1968-ban a férfi Daniel Hechter vonallal, keresve a megújulási lehetőségeket, folyamatosan bővítve a termékportfóliót, szövetségeseket keresve a licenc-partnerek személyében. Ennek eredményeként a márka napjainkra a globális piaci szereplőjévé vált.

Tovább

Share

Interjú – Borbás Anikó

Borbás Anikó

a BKF Szakirányú Továbbképzési Központ Igazgatója

Interjú - Borbas-Aniko

Divatmenedzsment.com: A bolognai rendszer bevezetése óta megsokszorozódtak a felsőoktatásban tanulni vágyók lehetőségei. Épp ezért, a különféle szakok, továbbképzések széles kínálatában könnyű elveszni. Mi a legfőbb különbség az egyes posztgraduális képzések között?

Borbás Anikó: A posztgraduális képzések száma valóban magas. Az egyes felsőoktatási intézmények különböző területeken indítanak másoddiplomás képzéseket, a már dolgozóknak akár ismeretbővítés, akár szakmaváltás céljából. Az országban jelenleg 1691 képzés van akkreditálva, ebből a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskolának (BKF) 44 szakja van.

Tovább

Share

Interjú – Nagy Judit

Nagy Judit

Divatkereskedelem, Merchandising tanár

Interjú - Nagy Judit

Divatmenedzsment.com: Különleges sokszínűség látható úgy a szakmai pályafutása során, mint a tanulmányainál. Azok, akik a divatiparon belül szeretnének érvényesülni, gyakran nehezen döntik el, hogy kreatív, vagy üzleti vonalon dolgozzanak, azaz divattervezők, vagy divatmenedzserek legyenek. Hasonló dilemmával küzdött ön is?

Nagy Judit: Igen is, meg nem is. Igaz, gazdasági és ruhaipari végzettségem is van, de tudatosan választottam ezt a két területet. Gimnazista koromban szerettem kötni és saját magam által varrt ruhákat hordtam. Érdekelt a divat, de nem tudtam elég jól rajzolni, így jelentkeztem a Könnyűipari Főiskola Ruhaipari szakára. De nagyüzemi gyártásban nem akartam dolgozni, inkább a kereskedelem és főleg a külkereskedelem érdekelt. Ezért jelentkeztem másoddiplomás képzésre, a Külkereskedelmi Főiskolára.  Akkor még nem volt itthon elérhető olyan képzés, ahol a divatszakmát és menedzsment ismereteket is el lehet sajátítani. Így lett két, különböző szakterületről diplomám.

Tovább

Share

Interjú – Acsay Judit

Acsay Judit

a Burda Divat és Stílus magazin főszerkesztője, aki a kulturális sajtóban több évtizedes szakmai tapasztalattal büszkélkedhet, emellett 25 éve szerkeszti a Burdát.

Interjú - Acsay Judit

Divatmenedzsment.com: Egy egyedülálló, több száz szócikkes kelme-tipológia szerzője. Honnan jött ez a szenvedély a kelmék iránt?
Acsay Judit: Sokszor tapasztaltam, hogy amikor vásárolok, össze-vissza nevezik meg az anyagokat, mintha az eladók maguk sem tudnák, mit árulnak. Egyszerűen kíváncsi lettem, valójában mi micsoda. Erre sarkallt a munkám is: a Burda anyagmegnevezései kimondottan kifinomultak. A több éves kutatás élményszerűen érdekes volt, csodálatos a kelmék sokfélesége, történetük és fejlődésük lefegyverző logikája. Igazat adok Benjamin Disraeli egykori brit miniszterelnöknek, aki azt mondta: „Ha igazán meg akarsz ismerni valamit, írj róla egy könyvet.” És hát a textíliát nem véletlenül mondjuk alapanyagnak: valóban esszenciális, s a minőség egészét döntősen meghatározó tényező, amit botorság volna megkerülni.

Tovább

Share
Share
Share